De Paladin

Post Reply
Kitty
Site Admin

De Paladin

Post by Kitty »

De Paladin

Onze heilige krijger zal aanwezig zijn bij de launch van Early Access, klaar om te smiten! Daarover gesproken: de Paladin kreeg met de 2024 update een paar beperkingen — Divine Smite is nu een Paladin-only spell die een Bonus Action gebruikt. Sommige mensen zien dat als een grote nerf (en eerlijk gezegd is dat ook zo), maar het goede aan deze verandering is dat Paladins niet langer worden aangemoedigd om hun spell slots te hamsteren om alles in één of twee beurten uit te geven door Divine Smite te spammen. Hierdoor krijgen ze meer keuzes, omdat de vroeger duidelijk optimale optie is weggehaald.

Maar het zijn niet alleen beperkingen. Lay on Hands is nu een Bonus Action, waardoor dat ongemakkelijke moment verdwijnt: “probeer ik mijn vijand af te maken en riskeer ik te sterven als ik mis, of heal ik mezelf maar verlies ik misschien meteen weer alle HP als ik geraakt word?”. Nee hoor — nu kunnen we healen EN aanvallen in dezelfde beurt! Ze krijgen ook Abjure Foes op level 9, een nieuwe manier om hun Channel Divinity te gebruiken door meerdere vijanden angst aan te jagen en hun vermogen om te vechten sterk te verminderen. En natuurlijk profiteren ze ook van de toevoeging van Weapon Mastery!
Post Reply

Return to “The Paladin”